Filmy szpital, choroba psychiczna

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje szpital, choroba psychiczna. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Nie łatwo jest być szefem mafii – możecie zapytać Tony’ego Soprano. Jeden z jego ludzi prawdopodobnie kabluje Federalnym. Trener córki romansuje z jej najlepszą przyjaciółką. Jego zaufany informator rzucił się z mostu, a co najgorsze on sam stał się celem. Życie Tony’ego Soprano nie jest usłane różami. Ma szczęście bo udaremnił zamach na swoje życie, ale Federalni chcą żeby opuścił północne Jersey. Jego najlepszy kumpel gdzieś zniknął, a stary przyjaciel Artie twierdzi, że Tony podpalił jego restauracje. Jego wuj właśnie został aresztowany, a psychiatra stwierdził, że ma już dość słuchania o tym, że własna matka Tony’ego chciała go zabić. Dla Tony’ego Soprano nowego szefa mafii, który cierpi na nagłe ataki paniki, życie na szczycie mafijnej hierarchii nie jest tym czym mogłoby się wydawać. Jeśli bowiem jedna rodzina go nie zabije... druga zrobi to na pewno.
Marzeniem Maxa jest otwarcie własnej myjni samochodowej. Marzeniem Lionela jest zobaczyć wreszcie swoje dziecko, które przyszło na świat w trakcie jego nieobecności w rodzinnym miasteczku. Razem bohaterowie tego wzruszającego filmu tworzą nietypową parę i próbują uczyć się od siebie spojrzenia na świat.
Melvin Udall jest poczytnym pisarzem - bogatym i sławnym. Niestety jest strasznym dziwakiem. Sąsiedzi, a zwłaszcza malarz Simon Bishop, który nie kryje się ze swoim homoseksualizmem, nienawidzą go. Jedyną osobą, która go toleruje, jest kelnerka Carol Connelly. Kiedy pewnego dnia Carol nie przychodzi do pracy, uporządkowany świat Melvina zaczyna się sypać. Dowiaduje się, że jej syn ma astmę i postanawia mu pomóc. Oprócz tego, wspomniany wcześniej Simon, zostaje pobity przez bandytów. Na Melvina spada obowiązek opiekowania się nim i jego psem Verdellem.


Truman Burbank zaczyna zdawać sobie sprawę, że przez całe życie jest głównym bohaterem reality show emitowanego 24 godziny na dobę.
Harvey Pekar jest urzędnikiem w miejscowym szpitalu. W domu nasz bohater czyta, pisze i słucha jazzu. Jego mieszkanie jest wypełnione tysiącami książek i płyt długogrających. Kiedy po latach komiks zaczyna być traktowany jak ważna forma sztuki dla dorosłych nasz bohater postanawia napisać własny. Po raz pierwszy opublikowany w 1976 roku kultowy komiks Harveya zyskuje sławę na całym świecie.
Walter Black (Mel Gibson) jest właścicielem podupadającej firmy produkującej zabawki. Jednak od paru lat cierpi na depresję i praktycznie nie wstaje z łóżka, nie dostrzegając jak bardzo oddala się od żony i dwóch synów. W końcu żona wyrzuca go z domu. Próbując popełnić samobójstwo, przemawia do niego pacynka o postaci bobra, która od tej pory przejmuje kontrolę nad Walterem i zmienia jego dotychczasowe życie.
Milczący, ponury i agresywny Adam marzy tylko o jednym: żeby jego przymusowy pobyt w tym sielankowym miejscu jak najszybciej się skończył. Chce czym prędzej wrócić do miasta i do tego, co sprawia mu największą przyjemność: pijaństwa, bijatyk i rasistowskich burd. Gdy śmiertelnie poważny Ivan pyta go, jaki cel chciałby sobie wyznaczyć na najbliższych kilka tygodni, Adam zbywa go stwierdzeniem, że chciałby upiec szarlotkę. Nie spodziewa się, że Ivan serio potraktuje jego propozycję, lecz ten poleca mu opiekować się rosnącą w ogrodzie starą jabłonią. Ivan ma pod opieką jeszcze dwóch "pensjonariuszy": Gunnara, byłego zawodowego tenisistę, topiącego smak porażki w alkoholu, oraz Khalida, nieustannie wkurzonego arabskiego imigranta, który napada na stacje benzynowe, chcąc w ten sposób zadać cios wielkim międzynarodowym korporacjom. Wkrótce dołączy do nich ciężarna Sarah (Paprika Steen), która właśnie dowiedziała się, że być może urodzi upośledzone dziecko. Adam jest uosobieniem podejrzliwości i ignorancji - cech motywujących każdego wyznawcę Hitlera i ślepej, rasistowskiej przemocy. Ivan to postać bardziej złożona, balansująca na granicy przerysowania, karykatury i chyba najtrudniejsza do wiarygodnego przeniesienia na ekran. Początkowo wydaje się jedynie być kimś w rodzaju ekscentrycznego drużynowego, lecz stopniowo wychodzi na jaw jego całkiem inne, mroczne oblicze. Ivan nie dopuszcza do siebie myśli o osobistych tragediach, które go dotknęły i w rezultacie coraz bardziej traci kontakt z rzeczywistością. W tym momencie Adam, obserwując księdza i swoich towarzyszy, dochodzi do wniosku, że jest wśród nich jedyną osobą przy zdrowych zmysłach i z podopiecznego musi stać się ich opiekunem. Niechętnie bierze na siebie tę odpowiedzialność, chociaż do końca się przeciw niej buntuje.

K-PAX

7,8
Chyba każdy z nas czuje się czasem jak kosmita. Kiedy rzeczywistość staje się trudna do zniesienia, ludzie często uciekają w świat własnej imaginacji. W skrajnych przypadkach dochodzi nawet do całkowitego zerwania ze światem realnym, wtedy pomóc może tylko hospitalizacja. Co jednak zrobić z facetem, który nie dość że jest przekonany o swoim nieziemskim pochodzeniu, to jeszcze traktuje to jako coś zupełnie naturalnego, wręcz normalnego? Z takim właśnie przypadkiem musi zmierzyć się dr. Mark Powell (JEFF BRIDGES), wybitny psychiatra, trochę znudzony "szaloną monotonią" swojej codziennej praktyki. Prot (KEVIN SPACEY), bo tak każe o sobie mówić ów pacjent, twierdzi, a właściwie wie, że jest kosmitą. Jak sam mówi, jego rodzinny dom to oddalona o tysiąc lat świetlnych planeta K-PAX, na której życie wygląda zupełnie inaczej niż u nas. Na początku dr. Powell podchodzi do niego, jak do kolejnego "świra", jednak z czasem ze zdziwieniem odkrywa, że w tym co mówi Prot rzeczywiście może być trochę prawdy. Poza tym nie maskowana odmienność tego niezwykłego "człowieka" zaczyna znakomicie wpływać na innych pacjentów szpitala psychiatrycznego. Jego spokój, to, jak rozmawia z ludźmi; często czyni więcej dobrego niż lata terapii. Jednak wszystko co piękne, kiedyś musi się skończyć. Prot twierdzi, że zanim skończy się lato, będzie musiał powrócić na swoją planetę...
Doktor Jack Gallagher pracuje w szpitalu psychiatrycznym w Los Angeles. Jest uważany za bardzo niekonwencjonalnego psychiatrę. W pracy przyjmuje najcięższe przypadki chorób umysłowych. Aby ich zdiagnozować, próbuje "wejść" w ich umysły.

Joker

7,8
8,8
Arthur po wyjściu ze szpitala psychiatrycznego dorabia jako klaun marząc o karierze komika. Niezrozumiany przez społeczeństwo zostaje ofiarą przemocy i obiektem drwin. Pozbawiony możliwości leczenia pogrąża się coraz bardziej w swym szaleństwie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…